Αναστέλλουν από την Τετάρτη τα ΚΤΕΛ Αργολίδας και Μεσσηνίας την μεταφορά των μαθητών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, λόγω ανεξόφλητων οφειλών...Τα προβλήματα αναμένονται μεγάλα, αφού οι μαθητές τόσο των απομακρυσμένων χωριών, όσο και των πιο κοντινών που πηγαίνουν σε σχολεία των γειτονικών πόλεων δεν θα μπορέσουν να πάνε στα μαθήματά τους.
Χαρακτηριστική είναι η ανακοίνωση του ΚΤΕΛ Μεσσηνίας σχετικά με το τι έχει συμβεί: «Ύστερα από εξαντλητικές και επίμονες διαβουλεύσεις και αφού εξαντλήθηκαν όλα τα περιθώρια, με σχετική του απόφαση το Διοικητικό Συμβούλιο της εταιρείας μας αναστέλλει επ' αόριστον, από Τετάρτη 6-3-2013, την εκτέλεση του έργου της μεταφοράς των μαθητών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του Νομού Μεσσηνίας, με όλα τα μισθωμένα μεταφορικά μέσα, λόγω αδυναμίας της εταιρείας να καλύψει πλέον τις λειτουργικές δαπάνες αυτού του έργου, αδυναμία η οποία οφείλεται τόσο στις ανεξόφλητες οφειλές εκ μέρους της πολιτείας προς την εταιρεία για το Σχολικό Ετος 2011-2012, όσο και στην μη σύννομη περικοπή που γίνεται στις ως άνω οφειλές. Η αναστολή αφορά μόνο την μεταφορά μαθητών με μισθωμένα μεταφορικά μέσα. Η μεταφορά των μαθητών με Ειδικά Μαθητικά Δελτία θα συνεχίσει να εκτελείται κανονικά, επειδή αυτό το έργο έχει εξοφληθεί για όλο Σχολικό έτος 2011 – 2012».
Σχετικά με το πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί από το γραφείο του αντιπεριφαρειάρχη Αργολίδας Τάσου Χειβιοδόπουλου τονίζεται ότι «Το κόμιστρο ανά χιλιόμετρο που έχει υιοθετηθεί στην σύμβαση της ΚΤΕΛ Α.Ε. με την Π.Ε. Αργολίδας είναι μακράν το χαμηλότερο, συγκριτικά με τις αντίστοιχες συμβάσεις της υπόλοιπης Πελοποννήσου, αλλά και της υπόλοιπης Ελλάδας γενικότερα. Παρόλα αυτά οι μέτοχοι της ΚΤΕΛ Α.Ε. έχουν ήδη υποστεί αδιαμαρτύρητα μία περικοπή της τάξης του 10% στο αρχικό συμφωνηθέν ποσό της σύμβασης».
Και προσθέτει: «Η επιμονή του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους για μία επιπλέον περικοπή της τάξης του 10% της οποίας ο χαρακτήρας δεν προκύπτει από πουθενά ότι είναι υποχρεωτικός έχει οδηγήσει στο «μπλοκάρισμα» των ενταλμάτων στην Τοπική Υπηρεσία Δημοσιονομικού Ελέγχου. Μάλιστα πρέπει να προστεθεί το γεγονός ότι οι ανά την Ελλάδα κατά τόπους Υπηρεσίες Δημοσιονομικού Ελέγχου τηρούν δύο μέτρα και δύο σταθμά, αλλού εγκρίνοντας και αλλού «μπλοκάροντας» εντάλματα χωρίς επιπλέον περικοπή.
Σε κάθε περίπτωση η Π.Ε. Αργολίδας δια μέσου των Υπηρεσιών της έχει ενεργήσει ως προς τις γραφειοκρατικές διαδικασίες που αφορούν την διαχείριση του έργου, σύννομα, σύμφωνα με τις εγκυκλίους του Υπ. Οικονομικών και στον δέοντα χρόνο. Ευελπιστούμε αμφότερες οι δύο πλευρές, Υπ. Οικονομικών και ΚΤΕΛ Α.Ε,. αναλογιζόμενοι το μέγεθος της αναστάτωσης που δημιουργούν στο μαθητικό πληθυσμό και τις οικογένειές τους να καταλήξουν άμεσα σε μία κοινώς αποδεκτή λύση».
Χαρακτηριστική είναι η ανακοίνωση του ΚΤΕΛ Μεσσηνίας σχετικά με το τι έχει συμβεί: «Ύστερα από εξαντλητικές και επίμονες διαβουλεύσεις και αφού εξαντλήθηκαν όλα τα περιθώρια, με σχετική του απόφαση το Διοικητικό Συμβούλιο της εταιρείας μας αναστέλλει επ' αόριστον, από Τετάρτη 6-3-2013, την εκτέλεση του έργου της μεταφοράς των μαθητών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του Νομού Μεσσηνίας, με όλα τα μισθωμένα μεταφορικά μέσα, λόγω αδυναμίας της εταιρείας να καλύψει πλέον τις λειτουργικές δαπάνες αυτού του έργου, αδυναμία η οποία οφείλεται τόσο στις ανεξόφλητες οφειλές εκ μέρους της πολιτείας προς την εταιρεία για το Σχολικό Ετος 2011-2012, όσο και στην μη σύννομη περικοπή που γίνεται στις ως άνω οφειλές. Η αναστολή αφορά μόνο την μεταφορά μαθητών με μισθωμένα μεταφορικά μέσα. Η μεταφορά των μαθητών με Ειδικά Μαθητικά Δελτία θα συνεχίσει να εκτελείται κανονικά, επειδή αυτό το έργο έχει εξοφληθεί για όλο Σχολικό έτος 2011 – 2012».
Σχετικά με το πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί από το γραφείο του αντιπεριφαρειάρχη Αργολίδας Τάσου Χειβιοδόπουλου τονίζεται ότι «Το κόμιστρο ανά χιλιόμετρο που έχει υιοθετηθεί στην σύμβαση της ΚΤΕΛ Α.Ε. με την Π.Ε. Αργολίδας είναι μακράν το χαμηλότερο, συγκριτικά με τις αντίστοιχες συμβάσεις της υπόλοιπης Πελοποννήσου, αλλά και της υπόλοιπης Ελλάδας γενικότερα. Παρόλα αυτά οι μέτοχοι της ΚΤΕΛ Α.Ε. έχουν ήδη υποστεί αδιαμαρτύρητα μία περικοπή της τάξης του 10% στο αρχικό συμφωνηθέν ποσό της σύμβασης».
Και προσθέτει: «Η επιμονή του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους για μία επιπλέον περικοπή της τάξης του 10% της οποίας ο χαρακτήρας δεν προκύπτει από πουθενά ότι είναι υποχρεωτικός έχει οδηγήσει στο «μπλοκάρισμα» των ενταλμάτων στην Τοπική Υπηρεσία Δημοσιονομικού Ελέγχου. Μάλιστα πρέπει να προστεθεί το γεγονός ότι οι ανά την Ελλάδα κατά τόπους Υπηρεσίες Δημοσιονομικού Ελέγχου τηρούν δύο μέτρα και δύο σταθμά, αλλού εγκρίνοντας και αλλού «μπλοκάροντας» εντάλματα χωρίς επιπλέον περικοπή.
Σε κάθε περίπτωση η Π.Ε. Αργολίδας δια μέσου των Υπηρεσιών της έχει ενεργήσει ως προς τις γραφειοκρατικές διαδικασίες που αφορούν την διαχείριση του έργου, σύννομα, σύμφωνα με τις εγκυκλίους του Υπ. Οικονομικών και στον δέοντα χρόνο. Ευελπιστούμε αμφότερες οι δύο πλευρές, Υπ. Οικονομικών και ΚΤΕΛ Α.Ε,. αναλογιζόμενοι το μέγεθος της αναστάτωσης που δημιουργούν στο μαθητικό πληθυσμό και τις οικογένειές τους να καταλήξουν άμεσα σε μία κοινώς αποδεκτή λύση».