Για αδυναμία κάλυψης του κόστους κίνησης των πλοίων στο αμέσως προσεχές διάστημα, κάνει λόγο σε ανακοίνωσή του ο...
Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ), που εκπροσωπεί του ακτοπλόους.
Δυστυχώς έως σήμερα, παρά τις προσπάθειες του υπουργού Ναυτιλίας, δεν έχουν ληφθεί τα κατάλληλα μέτρα για τη διασφάλιση των αναγκαίων ακτοπλοϊκών δρομολογίων, αναφέρει ο ΣΕΕΝ, και προσθέτει ότι, σύμφωνα με τον προϋπολογισμό του 2013, παρατηρείται πρόθεση περικοπής των κονδυλίων που αφορούν την ακτοπλοΐα.
Το προεδρείο των ακτοπλόων αναφέρει ότι οι διαδικασίες για τον εκσυγχρονισμό του θεσμικού πλαισίου στην ακτοπλοΐα έχουν δρομολογηθεί για το Μάρτιο του 2013, ωστόσο, προσθέτει, οι αναγκαίες παρεμβάσεις που θα πρέπει να γίνουν δεν προωθούνται με το ρυθμό που υπαγορεύει η κρισιμότητα της κατάστασης.
Είναι βέβαιο ότι η απροθυμία κάθε είδους διευκόλυνσης από οργανισμούς, καθώς και η διαφαινόμενη εξάντληση των δυνατοτήτων άμεσης βελτίωσης της ρευστότητας από τις τράπεζες στις εταιρείες θα οδηγήσει αναπόφευκτα σε σταδιακή αδυναμία εκτέλεσης των δρομολογίων, αναφέρει ο ΣΕΕΝ.
Αντιδρά η ΠΝΟ στις απαιτήσεις του ΣΕΕΝ
Την ίδια στιγμή τις έντονες αντιδράσεις των ναυτεργατικών σωματείων, έχουν προκαλέσει τα αιτήματα των ακτοπλόων στη συνάντηση με τη διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ), η οποία έγινε προκειμένου να υπογραφεί νέα συλλογική σύμβαση εργασίας για τα πληρώματα των πλοίων.
Όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ), η διοίκηση του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) ζήτησε μείωση των οργανικών συνθέσεων στα πληρώματα των πλοίων που εκτελούν άγονες γραμμές, μείωση κατά 15% των μισθών στο ξενοδοχειακό προσωπικό, αλλά και μείωση κατά 30% του προσωπικού της ίδιας κατηγορίας πάνω στο πλοίο.
Ο πρόεδρος της ΠΕΝΕΝ Αντώνης Νταλακογιώργος επισήμανε ότι «για άλλη μια φορά διατυπώνεται η θέση των εφοπλιστών η οποία οδηγεί σταδιακά στον αφελληνισμό της ακτοπλοΐας, όπως ήδη έχει γίνει με την ποντοπόρο και κρουαζιερόπλοιο ναυτιλία, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται σοβαροί κίνδυνοι για τις θέσεις εργασίας των χιλιάδων Ελλήνων ναυτεργατών που απασχολούνται στην ακτοπλοΐα».
«Οι αξιώσεις των εφοπλιστών γίνονται σε μια στιγμή που η ανεργία στον κλάδο των θαλαμηπόλων έχει εκτοξευθεί στο 40%, με 800 ανέργους μέλη της ΠΕΑΘΕΝ να αναζητούν εναγωνίως εργασία για τη συντήρηση των ιδίων και των οικογενειών τους», τονίζει σε ανακοίνωσή της, η Ένωση Θαλαμηπόλων-Αρχιθαλαμηπόλων Εμπορικού Ναυτικού.
Σημειώνεται ότι η ΠΝΟ με ανακοίνωση, αποφάσισε να μη συμμετάσχει στον κοινωνικό διάλογο για τη ναυτεργασία, θεωρώντας τον αποπροσανατολιστικό.
Τονίζει δε ότι κυρίαρχο και μείζονος σημασίας γεγονός, αποτελεί η συλλογική διαπραγμάτευση για την ανανέωση των σχετικών Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας με τις αντίστοιχες εφοπλιστικές ενώσεις.
ΑΠΕ-ΜΠΕ
Δυστυχώς έως σήμερα, παρά τις προσπάθειες του υπουργού Ναυτιλίας, δεν έχουν ληφθεί τα κατάλληλα μέτρα για τη διασφάλιση των αναγκαίων ακτοπλοϊκών δρομολογίων, αναφέρει ο ΣΕΕΝ, και προσθέτει ότι, σύμφωνα με τον προϋπολογισμό του 2013, παρατηρείται πρόθεση περικοπής των κονδυλίων που αφορούν την ακτοπλοΐα.
Το προεδρείο των ακτοπλόων αναφέρει ότι οι διαδικασίες για τον εκσυγχρονισμό του θεσμικού πλαισίου στην ακτοπλοΐα έχουν δρομολογηθεί για το Μάρτιο του 2013, ωστόσο, προσθέτει, οι αναγκαίες παρεμβάσεις που θα πρέπει να γίνουν δεν προωθούνται με το ρυθμό που υπαγορεύει η κρισιμότητα της κατάστασης.
Είναι βέβαιο ότι η απροθυμία κάθε είδους διευκόλυνσης από οργανισμούς, καθώς και η διαφαινόμενη εξάντληση των δυνατοτήτων άμεσης βελτίωσης της ρευστότητας από τις τράπεζες στις εταιρείες θα οδηγήσει αναπόφευκτα σε σταδιακή αδυναμία εκτέλεσης των δρομολογίων, αναφέρει ο ΣΕΕΝ.
Αντιδρά η ΠΝΟ στις απαιτήσεις του ΣΕΕΝ
Την ίδια στιγμή τις έντονες αντιδράσεις των ναυτεργατικών σωματείων, έχουν προκαλέσει τα αιτήματα των ακτοπλόων στη συνάντηση με τη διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ), η οποία έγινε προκειμένου να υπογραφεί νέα συλλογική σύμβαση εργασίας για τα πληρώματα των πλοίων.
Όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ), η διοίκηση του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) ζήτησε μείωση των οργανικών συνθέσεων στα πληρώματα των πλοίων που εκτελούν άγονες γραμμές, μείωση κατά 15% των μισθών στο ξενοδοχειακό προσωπικό, αλλά και μείωση κατά 30% του προσωπικού της ίδιας κατηγορίας πάνω στο πλοίο.
Ο πρόεδρος της ΠΕΝΕΝ Αντώνης Νταλακογιώργος επισήμανε ότι «για άλλη μια φορά διατυπώνεται η θέση των εφοπλιστών η οποία οδηγεί σταδιακά στον αφελληνισμό της ακτοπλοΐας, όπως ήδη έχει γίνει με την ποντοπόρο και κρουαζιερόπλοιο ναυτιλία, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται σοβαροί κίνδυνοι για τις θέσεις εργασίας των χιλιάδων Ελλήνων ναυτεργατών που απασχολούνται στην ακτοπλοΐα».
«Οι αξιώσεις των εφοπλιστών γίνονται σε μια στιγμή που η ανεργία στον κλάδο των θαλαμηπόλων έχει εκτοξευθεί στο 40%, με 800 ανέργους μέλη της ΠΕΑΘΕΝ να αναζητούν εναγωνίως εργασία για τη συντήρηση των ιδίων και των οικογενειών τους», τονίζει σε ανακοίνωσή της, η Ένωση Θαλαμηπόλων-Αρχιθαλαμηπόλων Εμπορικού Ναυτικού.
Σημειώνεται ότι η ΠΝΟ με ανακοίνωση, αποφάσισε να μη συμμετάσχει στον κοινωνικό διάλογο για τη ναυτεργασία, θεωρώντας τον αποπροσανατολιστικό.
Τονίζει δε ότι κυρίαρχο και μείζονος σημασίας γεγονός, αποτελεί η συλλογική διαπραγμάτευση για την ανανέωση των σχετικών Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας με τις αντίστοιχες εφοπλιστικές ενώσεις.
ΑΠΕ-ΜΠΕ