Τρίτη 23 Οκτωβρίου 2012

ΠΑΤΡΑ: Δρομολογούν τον διαγωνισμό για την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού

Παρεμβάσεις για το άνοιγμα των επαγγελμάτων και την απελευθέρωση των υπηρεσιών με στόχο να πέσουν οι τιμές, αλλά και αυξήσεις στα τιμολόγια της ΔΕΗ και στα εισιτήρια όλων των μέσων μαζικής μεταφοράς (του ΟΑΣΑ, του ΜΕΤΡΟ και του ΟΣΕ),


«τουλάχιστον κατά 25%», προβλέπει το νέο μνημόνιο με την τρόικα, όπως γράφει σήμερα το "Βήμα".

Μετά την ολοκλήρωση των δημοσιονομικών μέτρων που παρουσίασε στο σύνολό τους «Το Βήμα» την Κυριακή, χθες ολοκληρώθηκε η επεξεργασία του κεφαλαίου με τις διαρθρωτικές αλλαγές στην οικονομία και στις αγορές προϊόντων, υπηρεσιών και μεταφορών οι οποίες θα φέρουν δραματικές αλλαγές στη λειτουργία της οικονομίας με επιπτώσεις για τους εργαζόμενους σχεδόν σε όλους τoυς κλάδους. Πολλές από τις παρεμβάσεις αποτελούν «προαπαιτούμενες δράσεις» (prior actions) για την καταβολή της δόσης που σημαίνει ότι πρέπει να ολοκληρωθούν τις επόμενες τρεις εβδομάδες.

Το κεφάλαιο του μνημονίου (6. Efficient Network Industries and Services) περιέχει (μεταξύ άλλων) σημαντικές παρεμβάσεις σε διάφορους κλάδους.

Διαβάστε τι προβλέπει για την ιδιωτικοποίηση των λιμανιών, μεταξύ των οποίων και το λιμάνι της Πάτρας:

i. σε εξέλιξη βρίσκεται η διαδικασία για αναθεώρηση του νομικού πλαισίου για την ακτοπλοΐα, προς την κατεύθυνση να ενδυναμωθεί η προοπτική ανάπτυξης του τουριστικού τομέα. Ειδικότερα δίνεται προσοχή, μεταξύ άλλων, στην ευελιξία των απαιτήσεων για τα πλοία που εξαιρούνται από τις μίνιμουμ υποχρεώσεις δρομολόγησης και να στην έγκριση αλλαγών στα δρομολόγια και στο μέγεθος των πλοίων για τα ακτοπλοϊκά δρομολόγια. Αυτή η διαβούλευση θα οδηγήσει σε συγκεκριμένη τροποποίηση (Μάρτιος 2013).

ii. Ο κοινωνικός διάλογος να ακολουθεί τις αρχές της Σύμβασης Ναυτικής Εργασίας (του 2006) ώστε οι όποιες αλλαγές γίνουν σε σχέση με τα εργασιακά να συμφωνούν με το σύγχρονο οικονομικό περιβάλλον.

2. Ακολουθώντας την πρώτη στρατηγική που έχει υποβληθεί για τα λιμάνια η κυβέρνηση υιοθετεί μια 5ετή εθνική στρατηγική που εξασφαλίζει την σύνδεση των λιμένων με το κύριο δίκτυο των μεταφορών προσδιορίζοντας συγκεκριμένο σχέδιο με συγκεκριμένο χρονικό ορίζοντα για εφαρμογή και ένα οικονομικό σχέδιο. Η στρατηγική θα συνδέεται με τις αρχές και τις προτεραιότητες του TEN-T όπως η ομαλή λειτουργία της εσωτερικής αγοράς, η μετακίνηση ανθρώπων και αγαθών και η οικονομική, κοινωνική και εδαφική συνοχή της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η αποτελεσματική χρήση του Ταμείου Συνοχής και σε ευθυγράμμιση με τους κανόνες του κράτους για τις ενισχύσεις (Δεκέμβριος 2012).

3. Σε ευθυγράμμιση με τη νέα στρατηγική με τα λιμάνια και το οργανωτικό μοντέλο για τους λιμένες, το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου οργανώνει μια στρατηγική ιδιωτικοποίησης μέσω παραχωρήσεων με τελικό σκοπό την καλύτερη χρήση των λιμανιών (Φεβρουάριος 2013) και θα προκηρύξει τους κατάλληλους διαγωνισμούς (Μάρτιος 2013).

4. Η κυβέρνηση θα ξαναδεί το νομικό πλαίσιο που σχετίζεται με τις εργασιακές σχέσεις στα λιμάνια (έως το Δεκέμβριο του 2012) και το πλαίσιο λειτουργίας των λιμένων και θα στείλει ένα σχέδιο πρότασης στις υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (Δεκέμβριος 2012). Η αναθεώρηση θα είναι σύμφωνα με τα ευρωπαϊκά κεκτημένα και παρέχει, μεταξύ άλλων, την εκπαίδευση και την πιστοποίηση των εργαζομένων στις υπηρεσίες επίγειας εξυπηρέτησης και να καθορίσει ένα ανταγωνιστικό μοντέλο για τα λιμάνια και τη λειτουργία του τερματικού. Οι αλλαγές νομοθετούνται (Μάρτιος 2013).

4-5 Η κυβέρνηση εξετάζει την συμβατότητα με την κοινοτική νομοθεσία και τους κανόνες περί ανταγωνισμού και τροποποιεί τις απαραίτητες διατάξεις ειδικότερα σχετικά με τον Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς και τον Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης (Δεκέμβριος 2012)
dete.gr