Στην Ελλάδα είμαστε συνηθισμένοι στην έλλειψη σχολικών βιβλίων, με τετράδια και μολύβια να αποτελούν τα βασικά «εργαλεία» ενός μαθητή από την πρώτη δημοτικού μέχρι και το πανεπιστήμιο.
Στη Φινλανδία έχουν άλλου είδους προβλήματα: τρέχουν για να προλάβουν το 2016, οπότε και θα έχει ολοκληρωθεί το φιλόδοξο project της πλήρους αντικατάστασης των παραδοσιακών τετραδίων και μολυβιών με κομπιούτερ.
Οι άνθρωποι του υπουργείου Παιδείας της χώρας κάνουν λόγο για μια ουσιαστική πολιτιστική αλλαγή, καθώς μετατρέπει την πληκτρολόγηση σε κομμάτι της καθημερινότητας –ειδικά για τις νέες γενιές. Η Φινλανδία μπορεί ανέτως να επαίρεται ότι το εκπαιδευτικό της σύστημα είναι από τα αρτιότερα της Ευρώπης. Τώρα μπορεί να προσφέρει και την έννοια του «πρωτοποριακού».
Πάντως δεν λείπουν και οι αντίθετες «φωνές» από τη διεθνή κοινότητα, που προβάλλουν ως αντεπιχειρήματα την αποξένωση που δημιουργεί η απουσία του τετραδίου από τις λέξεις. Η αντικατάσταση του μαυροπίνακα από την οθόνη του κομπιούτερ μειώνει την αίσθηση και το βάρος των λέξεων και αυτό, σε βάθος χρόνου, θα δημιουργήσει μαθητές που θα ρέπουν ολοένα και περισσότερο στα ορθογραφικά λάθη.
Ο καθηγητής Γλωσσολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών Γιώργος Μπαμπινιώτης, μιλώντας στον «Ελεύθερο Τύπο», επισήμανε: «Είναι μια πρώτη απομάκρυνση από την εικόνα των λέξεων. Θα χαθεί η κιναισθητική γνώση των λέξεων. Όταν πληκτρολογούμε τις λέξεις και δεν τις γράφουμε, αυτομάτως χάνουμε τη γνώση για το σχεδιασμό των λέξεων».
Στη Φινλανδία έχουν άλλου είδους προβλήματα: τρέχουν για να προλάβουν το 2016, οπότε και θα έχει ολοκληρωθεί το φιλόδοξο project της πλήρους αντικατάστασης των παραδοσιακών τετραδίων και μολυβιών με κομπιούτερ.
Οι άνθρωποι του υπουργείου Παιδείας της χώρας κάνουν λόγο για μια ουσιαστική πολιτιστική αλλαγή, καθώς μετατρέπει την πληκτρολόγηση σε κομμάτι της καθημερινότητας –ειδικά για τις νέες γενιές. Η Φινλανδία μπορεί ανέτως να επαίρεται ότι το εκπαιδευτικό της σύστημα είναι από τα αρτιότερα της Ευρώπης. Τώρα μπορεί να προσφέρει και την έννοια του «πρωτοποριακού».
Πάντως δεν λείπουν και οι αντίθετες «φωνές» από τη διεθνή κοινότητα, που προβάλλουν ως αντεπιχειρήματα την αποξένωση που δημιουργεί η απουσία του τετραδίου από τις λέξεις. Η αντικατάσταση του μαυροπίνακα από την οθόνη του κομπιούτερ μειώνει την αίσθηση και το βάρος των λέξεων και αυτό, σε βάθος χρόνου, θα δημιουργήσει μαθητές που θα ρέπουν ολοένα και περισσότερο στα ορθογραφικά λάθη.
Ο καθηγητής Γλωσσολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών Γιώργος Μπαμπινιώτης, μιλώντας στον «Ελεύθερο Τύπο», επισήμανε: «Είναι μια πρώτη απομάκρυνση από την εικόνα των λέξεων. Θα χαθεί η κιναισθητική γνώση των λέξεων. Όταν πληκτρολογούμε τις λέξεις και δεν τις γράφουμε, αυτομάτως χάνουμε τη γνώση για το σχεδιασμό των λέξεων».
iefimerida.gr