Κυριακή, 18 Μαΐου 2014

Στα 95 γρμ./χλμ. οι ρύποι των ΙΧ

του Στέργιου Μανώλη
Η μάχη για την περαιτέρω μείωση του CO2 συνεχίζεται. Το Ευρωκοινοβούλιο ψήφισε πρόσφατα νέο κανονισμό για τη μείωσή του: από το 2020 το εκπεμπόμενο CO2 μειώνεται στα...
95 g/km και μάλιστα με μονοετή περίοδο προσαρμογής. Αυτό θα ισχύσει για τη διετία 2020-2022.

Η απόφαση αυτή προβλέπει μια περίοδο προσαρμογής ενός έτους, το 2020. Παράλληλα, επιτρέπει τα super credits, γεγονός που σημαίνει ότι τα πιο καθαρά μοντέλα στην γκάμα κάθε κατασκευαστή θα μετρούν περισσότερο από τα υπόλοιπα μοντέλα.

Σύμφωνα με το Γερμανό εισηγητή, Thomas Ulmer, «με την απόφαση αυτή η Ευρώπη θα συνεχίσει να είναι πρωτοπόρα στη μάχη της μείωσης των εκπομπών CO2 από τα αυτοκίνητα. Ο στόχος των 95 γρμ./χλμ. αντιστοιχεί σε μείωση των εκπομπών κατά 15 εκατομμύρια τόνους ετησίως. Αυτή η καινοτομία, όμως, θα πρέπει να είναι κοινωνικά αποδεκτή και οικονομικά εφικτή και για τους καταναλωτές και για τους κατασκευαστές».

Η συγκεκριμένη απόφαση εγκρίθηκε με 499 ψήφους υπέρ, 107 κατά και 9 αποχές. Οι Γερμανοί ήταν αυτοί που είχαν τις αντιρρήσεις τους, διότι η αυτοκινητοβιομηχανία τους στηρίζεται βασικά σε μεγάλου κυβισμού αυτοκίνητα, τα οποία έχουν και υψηλότερες εκπομπές CO2.

Η πολλή κουβέντα έγινε για τα φημισμένα super credits, τα οποία θα επιτρέπονται από το 2020 έως το 2022, δεν θα ισχύουν όμως το από 2016 έως και το 2020 και θα υπάρχει πλαφόν με 7,5 γρμ./χλμ. Δηλαδή θα υπάρχουν πολλαπλασιαστές, όπου ένα μοντέλο που εκπέμπει λιγότερο από 50 γρμ./χλμ. θα μετράει ως δύο επιβατικά αυτοκίνητα το 2020. Το 2021 θα μετράει ως 1,67 επιβατικά και ως 1,33 το 2022. Τέλος, το 2023 «μηδενίζει» και φτάνει στο φυσιολογικό της μονάδας (1,0) το 2023.

Παράλληλα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή τόνισε ότι θα υποστηρίξει την εφαρμογή από το 2017 της νέας διαμορφωμένης από τον ΟΗΕ διαδικασίας δοκιμών WLTP. Θεωρεί ότι είναι πιο αντιπροσωπευτική των πραγματικών οδηγικών συνθηκών, η οποία θα πρέπει να εφαρμοστεί το συντομότερο δυνατόν.

Σύμφωνα με ευρωβουλευτές, «οι κατασκευαστές δείχνουν να εκμεταλλεύονται τις αδυναμίες της ισχύουσας διαδικασίας, με αποτέλεσμα οι επίσημες τιμές κατανάλωσης κι εκπομπών να απέχουν από αυτές των πραγματικών συνθηκών κυκλοφορίας».

agelioforos.gr