Η επέκταση του ωραρίου λειτουργίας των μικρών σημείων πώλησης
λιανεμπορικών επιχειρήσεων αποτελεί βασικό θέμα συζήτησης των αλυσίδων
σούπερ μάρκετ με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης,
Ανταγωνιστικότητας,
Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.
Τα τελευταία χρόνια, αρκετές από τις μεγάλες αλυσίδες, έχουν ανοίξει μικρά καταστήματα, «της γειτονιάς», και οι επιχειρηματίες του κλάδου έχουν θέσει το θέμα του ωραρίου λειτουργίας τους υπόψη της ηγεσίας του υπουργείου Ανάπτυξης, καθώς σήμερα, όπως έχει παρατηρηθεί, υπάρχει ένα γκρίζο τοπίο το οποίο δεν καλύπτει νομικά την διεύρυνση του ωραρίου της λειτουργίας των καταστημάτων και ο νόμος να καταστρατηγείται από κάποια μικρά καταστήματα.
Μεγάλες αλυσίδες που έχουν αναπτύξει σε διάφορες γειτονιές της Αττικής μικρά σημεία πώλησης στην λογική των «καταστημάτων ευκολίας» (convenience stores) λειτουργούν σύννομα δηλαδή από τις από τις 8 το πρωί έως τις 9 βράδυ αλλά ωστόσο υπάρχουν και ορισμένες επιχειρήσεις που λειτουργούν έως τις 11 το βράδυ καθώς και τις Κυριακές.
Σε συνάντηση που είχαν οι εκπρόσωποι αλυσίδων σούπερ μάρκετ με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης, αν και δεν συζητήθηκε το θέμα της διεύρυνσης του ωραρίου εντούτοις έγινε αναφορά στο θέμα της κυριακάτικης λειτουργίας των επιχειρήσεων καθώς ο Εμπορικός Σύλλογος Αθήνας έχει προτείνει άνοιγμα των καταστημάτων έξι Κυριακές το χρόνο.
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι εκπρόσωποι των σούπερ μάρκετ δηλώνουν κάθετα αντίθετοι διότι θεωρούν ότι αυτό δημιουργεί πρόσθετο κόστος χωρίς όφελος. Όμως η τάση των καταναλωτών, να πραγματοποιούν τις αγορές τους από τα καταστήματα της γειτονιάς κάνει και τους μεγάλους του λιανεμπορίου να θέλουν να μην χάσουν μερίδιο της αγοράς.
Με βάση έρευνες του κλάδου, το 30% του εβδομαδιαίου τζίρου αυτών των «καταστημάτων ευκολίας» προέρχεται από τις πωλήσεις της Κυριακής, το 20% από τη λειτουργία τους το Σάββατο και το διάστημα μεταξύ 21:00 και 23:00 και το υπόλοιπο 50% από τις πωλήσεις που πραγματοποιούνται μεταξύ Δευτέρας και Παρασκευής κατά τις ώρες λειτουργίας της αγοράς.
ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.
Τα τελευταία χρόνια, αρκετές από τις μεγάλες αλυσίδες, έχουν ανοίξει μικρά καταστήματα, «της γειτονιάς», και οι επιχειρηματίες του κλάδου έχουν θέσει το θέμα του ωραρίου λειτουργίας τους υπόψη της ηγεσίας του υπουργείου Ανάπτυξης, καθώς σήμερα, όπως έχει παρατηρηθεί, υπάρχει ένα γκρίζο τοπίο το οποίο δεν καλύπτει νομικά την διεύρυνση του ωραρίου της λειτουργίας των καταστημάτων και ο νόμος να καταστρατηγείται από κάποια μικρά καταστήματα.
Μεγάλες αλυσίδες που έχουν αναπτύξει σε διάφορες γειτονιές της Αττικής μικρά σημεία πώλησης στην λογική των «καταστημάτων ευκολίας» (convenience stores) λειτουργούν σύννομα δηλαδή από τις από τις 8 το πρωί έως τις 9 βράδυ αλλά ωστόσο υπάρχουν και ορισμένες επιχειρήσεις που λειτουργούν έως τις 11 το βράδυ καθώς και τις Κυριακές.
Σε συνάντηση που είχαν οι εκπρόσωποι αλυσίδων σούπερ μάρκετ με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης, αν και δεν συζητήθηκε το θέμα της διεύρυνσης του ωραρίου εντούτοις έγινε αναφορά στο θέμα της κυριακάτικης λειτουργίας των επιχειρήσεων καθώς ο Εμπορικός Σύλλογος Αθήνας έχει προτείνει άνοιγμα των καταστημάτων έξι Κυριακές το χρόνο.
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι εκπρόσωποι των σούπερ μάρκετ δηλώνουν κάθετα αντίθετοι διότι θεωρούν ότι αυτό δημιουργεί πρόσθετο κόστος χωρίς όφελος. Όμως η τάση των καταναλωτών, να πραγματοποιούν τις αγορές τους από τα καταστήματα της γειτονιάς κάνει και τους μεγάλους του λιανεμπορίου να θέλουν να μην χάσουν μερίδιο της αγοράς.
Με βάση έρευνες του κλάδου, το 30% του εβδομαδιαίου τζίρου αυτών των «καταστημάτων ευκολίας» προέρχεται από τις πωλήσεις της Κυριακής, το 20% από τη λειτουργία τους το Σάββατο και το διάστημα μεταξύ 21:00 και 23:00 και το υπόλοιπο 50% από τις πωλήσεις που πραγματοποιούνται μεταξύ Δευτέρας και Παρασκευής κατά τις ώρες λειτουργίας της αγοράς.
ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ